Znáte to: bojujeme s krizí. A máte tady krizi! Je jedno jakou. Tu, kterou jsme si způsobili ve firmě sami, jelikož všechno víme tak nějak nejlépe a všichni nám budou z ruky zobat, nebo tu, jak se myslelo, že je dobrý nápad dávat peníze všem a na všechno a doufat, že si nikdo nevšimne, že velká část jejich příjemců bude mít na splátky jenom v případě, že začnou husy čurat.
My jsme totiž klidní jako skřítci, my totiž víme, jak na mi. Jenom jsme to ještě nikomu neřekli.
To se nejdříve vezme a svolá akční porada. Složky do ruky, energicky mluvit a o přestávce neméně energicky kamsi telefonovat, s kolegy spiklenecky špitat o rozjetých kšeftech. Sice vaříme z vody, ale hlavně energicky, stachanovci překonáni! Na konci rozdat akční úkoly: více pracovat, přesčasy, přicházet za tmy, více vařit z vody, více mlátit prázdnou slámu, lépe jezdit na mrtvém koni!
Pak se zjistí, že výsledky stále nejsou. Jsme stále klidní, víme totiž, čím to je! Máme to parádně rozjeto, jen je to třeba lépe zorganizovat, piště si:
- až budeme více pracovat, budeme u toho i myslet
- přesčasy protáhneme až do rána bílého
- až budeme vařit z vody, přidáme i kamení
- cepem se špatně mlátí, z prázdné slámy dostaneme více lopatou, to je jasné
- s jízdou na mrtvém koni pomůže Jardovi i Pepa a vůbec, přikoupíme ještě dalšího mrtvého koně, když to tak jede!
Ano, může se stát a dokonce ta tak i bývá, že sice máme našlápnuto, ale pořád není jaksi vidět, k čemu vlastně. Vyřešíme jednoduše, dáme ten brainstorming, jak nám o tom říkali na školení za dobrých časů. Jednoduché jako facka. Šéf šéfů, minimálně MBA ovšem, si zvolí nejlepší termín a ostatní se v určenou dobu naženou bez skrupulí do zasedačky. Jsou sice trochu zmačkaní z akčního období, ale rozdá se rozpustná káva a jede se. Na pokyn šéfa se pak vymrští asistentka k flipčáááártu, napíše fixou jedničku a čeká, kdo na šéfovu otázku: „tak kdo má dobrý nápad?“ vysype jako první návod na perpetum mobile.
Když se kupodivu nic zásadního nestane, je čas na najmutí konzultanta. Nejlépe člověka, který pracoval u konkurence, kam se po eskapádě v naší firmě spokojeně vrátí obohacen nejen o tučnou částku. Výstupem jeho sponzoringu bude hodnotná prezentace geniálně kombinující výsledky naší firmy se vzorci a poučkami z americké učebnice. Vše završí návrhem originálních akčních úkolů (více mlátit, více vařit, více jezdit!!) a povinného optimismu, kteroužto kombinací vše zlomíme, stále vpřed, zpátky ni krok! Za tichého šílenství zapisující asistentky se s hollywoodským úsměvem rozloučí a po anglicku zmizí.
Tím se kruh uzavřel a my vesele pokračujeme, jelikož máme našlápnuto a víme jak na to!